Monday, April 26, 2010

Air....ada seseorang perlukan air.....




Ini adalah entry pasal air....seperti yang korang tahu air ini amat penting untuk
kesihatan badan kite umumnya kita sebagai pelajar yang sememangnya memerlukan air sebagai mangkin untuk hidup seterusnya untuk belajor...nie nak citer pasal dak tekno yang study kat pmfst suke sangatlah minum air yang bernama"kordial perasa jeruk oren"
orang yang selaloo menjadi mangse selaku punca air adalah aku...saejah....aku pulok amik air tu dari kiy...tapi kome bukan senang...punca air kiy tu keluornyerk...setitik-setitik....kalau nak penohkan botol yang 1.5L tu kome,memerlukan mase selama 2 jam...tapi kerana sahabat-sahabatku yang berada di tanah gersang aku sedia berkhidmat untuk korang membasahkan tekak selama belajor di pmfst...tapi yang bestnyerk ada sorang sahabat saejah....amiklah air kegemaran ramai dak tekno iaitu air mineral melalui proses osmosis secare berbalik dari kiy tu,untuk di bawe ke kolejnyerk....waktu tu petang....aku dan sahabatku itu pulang bersame-same dengan hati yang gumbira dan senang hati coz soknyerk exam last ppk....jalan punyerk jalan sampailah di kaki bukit kiy,aku pun berpisahlah ngan sahabat ku itu kerane sahabatku mahu pulang ke KBH..aku dengan semangat yang penuh membare dalam hati dengan sepantas kilat mendaki bukiy kiy....tetibe terdengar orang terjerit-jerit...tapi pada pendengaran aku...jeritannyerk bukan jenis jeritan meminta tolong...tapi jeritan geram....aku seperti dapat merasekan bahawa sahabatku itu berada dalam zon bahaye....aku yang sudah separuh jalan mendaki bukit kiy,gostan kembali kerk bawah bukit....owh memang benar tekaan aku...kawanku di serang monyet!!!!!habes air yang aku tadah dari kiy....beruk nie memang nak kene dier....aku palagi menjerit sekuat hati...tapi leh beruk tu buat dek jerk...kawanku kelihatannya sedikit terkejut di atas kejadian yang terjadi...sib bek ade abang motor yang bek hati...akhirnyerk kami berjaye menghalau beruk-beruk itu....hehheheh,cerita di atas adalah sangat lucu kalau dikenang kembali....huhhuuhuh.Moralnyerk di sini saejah,kalau study balik malam jangan balik petang...akanku dengar dan ingat akan pesanan dari sahabatku Kbh ku ini....terima kasih daun keladi....

No comments: