Monday, March 18, 2013

lidah lembu yang delicious


Aku nak tanya korang, dalam banyak-banyak lidah lidah binatang mane yang boleh dimakan dan sangat sedap rasenyerk? Jawapannyerk adalah lidah lembu…sedap weh, hari raye korban mak aku beli lidah lembu nieh rm 30 sekilo. Mahal kan 5x.

Selalunyerk, orang buat lidah lembu nieh masak kicap, pedas, rendang, tomyam (aku melawak jerk, lawak tak hahhahahha) dan macam-macam lagi.Tapi mak aku goreng ngan kunyit jah sedap jugak. 

Rasanyerk, macam makan lempung pun ada, macam pedal ayam pun ada kalau nak tahu rasa dia yang sebenar korang kenalah beli lidah lembu sendiri atau order jerk kat kedai makan tapi jarang nak ada yelah lidah lembu bukan senang nak dapat.

Seekor lembu hanya dapat membekalkan seketul lidah, bukannya banyak sangat seketul lidah (aku tak tahu betul ke tak peribahasa seketul lidah nieh). 


ermmmmmm apa benda nieh?


Lidah lembu nieh kalau ditengok sebelum ianya dimasak memang menggelikan bukan mengiurkan. Kalau tak percaya mari lihat gambar-gambar yang aku ambil khas untuk korang yang mana tak tahu rupa lidah lembu mentah yang belum dimasak.


inilah dia lidah lembu yang lazat, mesti lembu nieh hisap rokok sebab lidahnya  bewarna kelabu hehhehe

amacam panjang tak lidah lembu ni
So, semua dah paham yerk subjek kita pagi ni tentang lidah lembu. Kepada sesapa yang tak pernah rasa lidah lembu nieh silalah rasa sangat 3x lazatnya, marvelous!!!!

No comments: