Sunday, October 11, 2009

Alhamdullillah,aDen kembali kayo!







Salam,kome tahu kerk pagi tadi dalam jam 10.45pg cam tu mak saejah dari Sri Iskandar(SI) datang ngan sepupunyerk saejah dari desa petaling....x jauh mane pun...Saejah nie tertinggalkan card ATM bank islam kat umah...so,alang2 mak saejah dah turun kl dier ngantorkan skali......yang datang melawat ak tadi adalah berjumlah 6 orang kesemuanya....iaitu mak cho,mak ak,opah,keira,k.nora n abg mazarul......actually,ak not closed with my cousin that onelah,but i must clever to show him how am i appriated him cause came to my college took my mother meet me,however....thanx abg zarul n k.nora!!!dan yang paling penting ak berjaye dapat balik card atm bank aku....

tp ade 1 bende yang tak datang melawat ak same iaitu tikah...tikah nie merangkap sepupu ak dari kecik ark...sian dier,kene demam pelentung.Sebenornyerk tikah adalah org yang terpenting untuk dibawa ke kl nieh utntuk menjage anak sedaranya iaitu si keira nieh,alih2 dier yg kene demam pelentung nieh...yang kesiannya dia sowang2 dok umah menahan kesakitan kerana emaknya,merangkap mak chor aku p kl nak melawat adiknyanya pak cu aku...ulas mak chor aku,pak cu aku nyerk lengan patah dan lutut kanan retak sedikit termasuk calar balar lain...ak rase memang patut opah aku nieh,wat kenduri tolak bala...ak percaye setiap ujian yang Allah 2runkan kepada kita ialah untuk menyedarkan manusia tentang dosa2 yang telah dibuat di masa lalu agar senantiasa mengingatinya dan slaloo beribadat kepadanya...aku pun dah mengalaminya....itu pada pendapat saejah..kalau korang tak tahulah???

Pak cu aku nieh plak accident ari rabu hari tue....cian dier anak dahlah kecik2...







dan macam-macamlah lah hal lain terjadi...beseler orang kampung nieh kuat mengumpat ia adalah satu macam aktiviti yg tidak sehat dikalangan manusia....Kakak ak pulok baru jerk abes interview...entah dapat ke tidak kite tunggu jelah...ari kume pun tak bape nak sehat (datang bulan)hehheheheh...



tidor jew keje kume hari2....apa nak jadi tarak tau?



aku doakan semoga family aku dijauhkan dari malapetaka,Amin!!!!!!!


Pastu nampak jerk kete biru milik abang zarul tu ak carilah mak...mane mak rupe-rupenyerk dok tengah2...mesti mak terseksa dok tengah2...ak kesian kat mak tap mak saborlah yerk tunggu orang great keje besor boley beli kete sebijik tuk abah ke orang kew leh bawak mak jalan2...sian mak aku tue dah lame nak jalan2 kat kl umah adik-beradiknyerk,tp bapak ak neh lain dier tak mou jalan2 cam orang lain tulah sebabnyerk aku nieh besor dah tak bergerak ke mane-manekan.....jelas kegembiraan mak aku dapat tengok dik beradiknya kat kl...ak lagik sedey nengok muke opah aku tadi ishk...ishk,yan kalu ko tengok memang sedey.....yelah orang tua,,,ak pun akan jadik cam tu pabila tiba saatnya itu nanti....ak harap sangat biler aku dah great ak akan dapat keje yang baik gaji atas rm3000,ces beranganlah ko saejah.....mane ler tahu kan.

No comments: