Wednesday, December 8, 2010

Kebetulan diviva sekali lagi

Tragik tak tajuk entry kali nieh. Aku kena viva sekali lagik secare free tadi.... terima kasih Prof....! soalan dier asas jerk, tapi aku nieh dah lame tak study PU. Tau buat jerk busa tuh.

Ceritanya bermula apabila aku dan ros pergi makan tgh ari kat cafe fst. Hari ini pun takdelah ramai orang makan sangat, bese2 jerk... tapi dalam kul 1.15pm camtulah. Nak dijadikan cerita aku ngan ros ngah sedap makan nieh, tetibe ade satu suare dan ayatnyerk bunyik lebey kurang begini ' saye pernah ajar kamu kan ' aku ngan ros jawab: ' mestilah pernah '. Maka makanlah kami bertiga di bawah satu payung dengan begitu berselera sekali. Dier cakap tak syok makan sengsorang.

Waktu tue, aku nie nasik dah tinggal separuh dah. So, sambil makan sambil sembang-sembang ngan Prof... itu. Sekali, keluar ark cerita tesis. Dier tanyerk, kamu dah buat ape cuti neh.. aku jawablah aku buat PU dan dier tanyer aku bawah sape... aku jawab ler semua soklan tuh dengan jayenyerk. Lagi dier tanyerk, ape maksud PH? aku agak gabra disini. Series, aku rase cam kene viva kali ke-2 jerk. Lebey kurang 25 minit ugaklah kene viva free hari ini, heheheh. Satu pengalaman tahun akhir yang tidak akan ku lupakan.

Sekali prof pon abes makan. Biler dier abes makan jerk keluarler semue soklan yang aku tak leh jawab. Aku pon bawak buku oren aku tuh tunjuk kat dier. Memang aku cari nahasler weh! banyak bende aku tulis silap weh, dalam hati aku cakap habislah aku kali nieh. Tapi bende penting yang prof bagi tahu aku tadi, kenape x bandingkan dengan menggunakan PU yang dah digunakan dalam pasaran jerk.

Betul ugak tuh, tak pernah pon terpikir. Dier pon cakap PU nieh sukar didegradasi, kalau yang memang terbiodegradasi lainlah. Pastu, dier cakap air tuh tak payahlah sintesis. Bukan dapat apapun. Patutlah, aku tengak dak master buat rendam terus dalam tasik. So, kesimpulannya di sini saejah pergi bace jurnal sekarang, pergi kaji stuktur PU tuh lagik biar betul2 paham.

No comments: