Thursday, December 9, 2010

syukur.....tiade gunenyerk menyesal

Sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tidak bergune. Yerk memang kene pepatah melayu nie kat muke aku. Ituler dulu tak nak belajor bebetul, sekarang padan muke aku. Result sem 5 baru jerk kuar tadi. Berdebar tu jangan cakapler, hanya Allah yang tau.

Apapun aku syukur. Alhamdullillah, sebabnyerk aku memang tak boleh buat elektrokimia hari tuh, sampai aku nangis2. Biler kuar result, memang aku terkejutler. Aku ingat aku dah fail dah. Sebabnyerk aku ade tinggal 1 soklan.

Lagi satu kinetik ngan reaktor yang nieh memang aku tak leh nak buat, aku tak tauler ape yang aku merapu , mase jawab ri tuh. Memang betul ler prof bo cakap aku neh kurang berfikir petang tadi. Kalau aku berfikir sekarang pun tidak ade gunenyerk lagik.

Hanya ada satu sem jerk lagik, yang nieh memang kene buat betul2. Aku kene banyak bertanyerk dah sekarang. Tak boleh ark buat berat mulot, kene ringan mulot. Jangan malu untuk bertanyerk. Dan lagi satu mesti kene sabar dalam menuntut ilmu. Saejah usaha lagi untuk sem terakhir. Yang dah lepas tuh biar lepas. Mesti mahu pandang terus ke hadapan. Takbir 'ALLAHUAKBAR'!!!!!!

2 comments:

mollek said...

saya selalu bersemangat bila membaca ayat-ayat awak cik saejah.. terima kasih.. saya juga x mahu sem yg tinggal ni di sia-sia kan!! arghhh!!!
STUDY SUNGGUH3!!!!!

rindulah kat awak... hihi

saejah said...

mollek: saye sangat terharu ade juga yang sudi jadi fan yang suke bace karya seni saye nieh.. terima kasih mollek. Sama-samalah kite berusaha.. semoga kita berjaye di dunia dan akhirat...saye pon rindu kat awak