Saturday, July 31, 2010

kek batik melarat!tapi terangkat....

Salam sumenyerk......adoi hai!tercungap aku berlari dari burhan.....owh burhan.....kenape ko jauh...penat owh aku naik tangga tinggi tuh!riso jerk takut ade menatang buas tangkap aku...sebab ade kisah di tangga tuh....yerk kome mesti tertanyerk dan terus tertanyerk agi..mengape aku ke burhan.Aku ke burhan untuk menyelesaikan satu misi yang aku tak terjangke lansung.Aku ngan kengkawan aku lame dah nak buat kek batik neh....tapi kami agak bernasib baik kerane tak mempunyai peralatan yang cukup untuk menyekesaikan misi yang tertangguh ini sejak petang tadi...aku pon menggunakan kuase beto saejah untuk terus menjayakan misi ini dengan menggunakan tangan kurniaan ilahi ini untuk membuat kek batik ini...aku memang men taram jerk nieh,ngan muke penoh konfidennyerk...yakin jerk buat depan kawan aku...selalu aku buat kek batik atas api...nie tanpa api...kire kek batik taram jerk,tuh sebab aku bagi name kek batik aku nie melarat...ha2,tapi kome sedap......ate nak resepi kerk?leh tengok bawah nieh:
Bahan-bahan kek batik Melarat:
1)1 paket biskut marrie
2)3/4 butter cup(agak-agak jerk dalam 200g)
3)susu pekat(agak-agak jugak)
4)milo secukup rase
Langkah 1,kacau butter cup hingga kembang sedikit....lagik bagus kalau sampai putih.....kacau sehingga tangan anda berase lenguh.
Kemudian,masukkan susu pekat secukup rase....yang nie pun aku men taram jerk...yang nieh assistant aku yang masukkan,aku ikut jerk.....kalau anda suke manis boleh bubuh banyak susu pekat manis nieh.....

langkah seterusnyerk....masukkan milo sehingga adunan anda bertukar warne coklat seperti diatas...kalau anda suke gelap leh bubuh banyak milo nieh....n then kacau sehingga tangan anda lenguh....kemudian masukkan biskut marry....kacau lagi sehingga ianya betul-betul rate...jika anda rase kek anda terlalu kering boleh masukkan sedikit air...tapi awas air panas tau...bukan air sejukselepas semuanyerk selesai...bolehlah masukkan adunan ke dalam bekas kemudian tekan sekuat hati supaye ianya mampat....jangan sampai pinggan anda retak....then masukkan ke dalam peti ais sehingga ianya keras....selepas itu boleylah makan bersame-same insan tersayang...hehehehhe.

Selamat mencuba,next entry saejah post buat spageti pulak.....tunggu tau next entry....cube tau resepi nieh.....secret recipy pon takde lagik recipe kek batik melarat ciptaan saejah nieh.

No comments: