Saturday, July 31, 2010

Ketuk-ketuk periuk aku!

Hai....sihat tak sume.....ape yerk nak buat sebelum ramadan menjelma,sedar tak sedar lagi seminggu nak puase....so,kenelah buat makan sikit-sikit ye x?hehheheh.Hari nieh perk lagik saejah ngan kengkawan same belajor wat masak-masak sikit....mase masak nieh rase macam dalam rangcangan ketuk-ketuk ramadan...tapi versi saejah jadi ketuk-ketuk periuk aku...sebabnyerk deme datang bukan bawak periuk pun....periuk tuh sume periuk saejah ngan member saejah lagi sorang(honey bun,Tq periuk)...tidak lupe jugak saejah nak ucapkan ucapkan terima kasih kepade ketua tukang masak kite cik whitebutterfly kite....kalau takde dier tak tau ler ape jadi rangcangan aku ketuk-ketuk periuk aku....terima kasih jugak kepade cik diatas cahaye yang sudi beli barang-barang nieh sume...dan tak lupe jugak kepade jkk dan clover yang sudi memeriahkan majlis makan-makan kiter nieh....len kali kiter leh buat lagik....kiter buat besar-besaran agik...owh...majlis nieh diadakan di bilik aku...survive giler kami masak h=gune rice cooker jerk...hebat tuk kiter sume!tahniah..ahaks.....
Antara bahan-bahan masak-memasak yang diperlukan oleh ketua tukang masak,saejah ikutkan ajerk,coz takde pengalaman masak spageti nieh....hot dog tuh saejah yang goreng,kelas gitu!

yerk,menarik kan rupe kuah spageti nieh...sedap weh...rase nak makan jerk lagiok.....slurp!pekat woh.....mesti cube buat kat umah.....

spageti yang sedia untuk dimakan...yang nieh memang perfect teksturnyerk...lembut ajer....aku nak bagi tips sikit...kalau nak rebus spageti rebus dalam rice cooker tambah sedikit minyak n garam sikit..kalau kome rendam pakai air panas...lambat ark dier nak siap...spageti nieh dier degil sikit nak dilembutkan....


air milo yang memang lazat berkrim disukai ramai......tq nad!

tengok periuk saejah tadi penuh kini dah licin disebabkan perbuatan budak-budak berempat tuh.....kalau macam nieh ape tandenyerk....sure ark sedap.......

kering kontang.....sehelai spageti pun tarak....mane hilangnyerk.....aku pun tak tau...nieh kalau ketuk periuk nieh memang bunyi kuatler...jiran pun len dengar nih..hahahha,eloklah licin idakler membazir....t lagilah susah.....apepon korang memang best!leh masak same-same lagik...hahahaha,t nak masak ape pulak yerk?same-samelah kite fikirkan....






2 comments:

Nurul Husna said...

amboi lajunye post...semput naek bukit kiy xabs lg ko da siap post..haha..tq cik saejah tuk kek batik..nt ak post versi kek batik nye lak.hehe

saejah said...

eh bese aku stamina kuat....hahahahah,kek batik pun aku dah post ark...hahahahha