Thursday, November 4, 2010

2 cerita sedih

Hari ini seperti dijanjikan aku turun lab kul 9.15 pagi.... yerk dengan semangat ingin belajar dan menyiapkan kan tesis...yerk projek aku hari ini mahu buat poliol. Yerk kengkawan, poliol kami sepertinyerk tidak menjadi kerana warnanya begitu gelap, tuh belum sejukkan lagik kalau dah sejuk aku tak tahulah. Kini baru aku sedar bukan mudah nak hasilkan sebiji tilam, dan bukan mudah untuk menjual sebijik tilam... kalau tak takdelah cina bawak lori tilam tu terjerit2 "tilam..tilam...beli satu percuma satu"hahahah, dulu deme suke jalan-jalan depan umah aku...dan aku selaloo berangan kan bagus kalau abah beli tilam baru gantikan tilam yang leper tuh...aku bukannyerk mintak tilam vono, aku mintak tilam atas lori jerk pon nak gantikan tilam yang dah terkeluor spring tuh, kalau baring atas tilam tuh harus tersangkut. Yerk berbalik kepada poliol tuh, apepun hari isnin nieh nak kene hantar ugak test FTIR, nak tengak sama ada menjadi ke tak...tapi kalau tanye orang yang berpengalaman mereka akan cakap tak jadi...kini tawakal aje.

Cerita sedih kedua, kini masalah itu kembali lagi kapada seseorang yang amat penting dalam hidup aku. Aku tak salahkan dier, ini memang telah ditulis oleh Allah. Apapun yang terjadi harus tabah dah berusaha mengubatinya. Sabar dan doa. Last words, aku redha dengan apa yang berlaku ini adalah ujian, bukan kite sahaja yang kena ujian ini orang lain juga pernah merasa. Ini adalah kali

2 comments:

Nurul Husna said...

wei ko xabs taip ke?

saejah said...

a,ah...tadi ade orang dtg aku terus publish...hahhahahah