Friday, April 8, 2011

sepi seorang insan

Wah tajuk entry, memang syahdu kalau sekali bace. Kesepian kadang-kadang melanda dalam hatiku ini. Entah kenapa ia datang di saat aku hampir melangkah ke minggu peperiksaan. Manusia memang sudah ditentukan Allah mempunyai pelbagai perasaan dan rasa. Lepas rasa gembira mesti ada rasa sedih, kecewa, dan sepi. Sepi itu kian kerap melanda jiwa ini. Bagaimana mahu ianya pergi kengkawan? aku tahu hanya mengingati Allah hatiku tidak akan sepi lagi. Sepi seorang manusia hanyalah perkara biasa. Biarlah masa dan angin lalu membawa sepi ini pergi. Sepi ini takkan lama andainya kau bersabar saejah.

Sepi hatiku sebenarnyerk, tak study alam sekitar lagik! heheheh. Jom kita study bersama. ''A" untuk alam sekitar, Saejah boleh!. Jangan dilayan sepi itu.

Sepi datang lagi, rumate balik umah ada kenduri kesyukuran. Lagi sepi hati ini dibuatnyerk. Nasib baik ada cik cicak yang panjang umurnyerk dari aku tahun satu lagik. Dierlah peneman aku dalam bilik kesepian. Tetiap malam dier nyanyi lagu untuk aku yang sepi nieh. Nak bunuh dier nyorok. Time aku study dier main-main depan aku. Dahler warne hitam. Cik lipas ngan labah-labah dah mati aku bunuh kemarin. Labah-labah rumate aku yang bunuh. Lagi sepilah aku.

Aku nieh beseler, mule ark nak meroyan time nak exam nieh. Udahler sampai sinie jeler dulu, t kite cerite lagik next entry. Hhuhuhuhuh.

2 comments:

Mollek said...

jangan la sepi2 cik saejah... i lep u tau.. hehehe.. gudluck!

saejah said...

i lep u to....beseler.....meroyan sekejap.....camne dapat dah tpt LI?