Wednesday, April 20, 2011

terima seadanya

Aku terima seadanya jika ia ditakdirkan untuk aku yang bernama seorang insan
geli aku dengan ayat di atas
mesti korang terkejut
asal rajin bebenor update setiap satu jam
aku bukan ape
aku kan dok umah nanti mane ade internet
kat tempat li t, ade kew internet
tempat li aku tuh namenyerk kampung senin
dan macam zombi kampung pisang lak kan

kang kul 10 nak kuar
nak settle bende yang patut diselesaikan segera
aku dah mula rimas dah nieh
jangan ler hujan
aku takde payung
aku nak berjalan ke canselori lagi
dan macam-macam lagi
nak pegi makmal cik adnan
nak amik benda de tertinggal
huhuhuhuhhuhu

malas tul aku sejak semalam
biler nak insaf tak tau
hari nieh tak jadi p library coz mem besor tak turun
aku satisfied, andainya korang gembira
biarkan
pasti ada hikmah disebalik semua ini
sabar
tuler ko, jangan takabur berdosa
sabar
takpe t dah ade anak
aku nak ajar anak aku semua calculation law yang dah belajo
tak baik simpan ilmu
ilmu kalau ade kite kena kembangkan
sabar
tak baik tau kedekut ilmu

jangan buruk sangka ngan orang
jangan membenci orang
walaupun, orang tak suka kita
sabar
sabar
sabar
kalau nak jadi seorang penyabar
marilah kita pergi memancing di sungai gabai
sungai gabai tuh, kat man erk?
aku pun tak tahu


No comments: