Monday, January 3, 2011

Aku manusia bese2 jerk

Salam semua, hari nieh hari ke-3 sudah kita berada di tahun 2011. Hari nie, merupakan hari yang sukar bagi aku. Hanya Allah yang tahu bagaimana perasaan aku ketika ini. Tapi aku tahu Allah telah sediakan yang terbaik untuk aku dan keluarga aku. Semoga aku dan mereka tabah menghadapinyerk. Ini ujian, sabar pasti ade hikmahnyerk. Allah itu maha pengasih lagi maha penyayang. Sabar............

Tapi camne aku nak simpan perasaan macam nieh, walaupun begitu aku syukur sangat2 masih dilimpahkan dengan rezeki yang melimpah ruah. Seronok hari ini dapat makan nasik lemak k.ajirah belanjerk, makasih ya kak. Kebetulan sebenarnyerk tadi, aku ke pusanika tetibe lalu depan kedai nescafe then teringin makan n.lemak.

So, gua pe lagi dah ushar nasik lemak tuh baik punyerk, tetibe ade orang sondol2 aku nyerk ponggong kan depan kedai. Sib bek pompuan, kalau jantan aku tak tahuler cam ne. Dalam hati aku, dah ngate dah kat pompuan neh, minah neh kenape?kalau nak membeli pon bawakler sabor. Rupa-rupanyerk kat ajirah, hahha. Pastuh, kiteorg pon sembang-sembang jap sambil makan n.lemak. Sonok sebenanyerk borak ngan k.ajirah, tapi disebabkan misi petang tadi harus dipercepatkan langkahnyerk.

Terima kasih kepada fathah, dier bawak kopok lekor. So, aku ditugaskan untuk menggoreng kepok lekor tadi. Perhh! sedap ditambah pula dengan air teh panas. Tetibe teringat zaman kat matrik minum air teh cicah roti beramai-ramai, memang best! sonok sebenarnyerk kalau kite wat makan2 ngan kengkawan neh. Lepas tensen segale. Kalau de rezeki lebey nanti, leh kite wat masak2 yang len plak sebelum nak habis final year nieh. Selain tuh, dapat mengeratkan silaturahim sesame insan.

No comments: