Friday, January 21, 2011

semoga terbuka hatinya

Salam, sudah agak lama tak bergosip nieh. Almaklumlah sibuk. Kalau keluar pagi sure balik petang, tak pernah ada peluang nak balik tgh hari dah sekarang nieh. Owh ade citer hott.... adik guah ciah dengar kate dapat tawaran pergi MRSM, Kepala Batas P.P...jauh tuh.

Tapi aku taulah adik aku dier sure taknak pergi punyer. Bukan apa dulu masa form 1 dapat tawaran asrama pun tak nak pergi jugak. Adik aku nieh kalau dier sudah sayang sama kengkawan dier susah nak berpisah. Bagi aku sekolah mana-mana pun sama, tapi kalau sekolah asrama penuh nieh peluang untuk kerk overseas terbuka seluas-luasnya.

Dulu kejadian seperti ini pernah juga berlaku kapada aku. Aku rase kalau kite di alam perubahan umur ke 16 tahun pergolakan jiwa akan berlaku. Makanya, bermulalah episod ayor mate. Sebab apa aku cakap cam tuh, sebab dulu aku dapat tawaran kerk smka lepas PMR. Tapi cam bese aku tak pergi..hehehhe. Sedih woh nak tinggal kengkawan. Tak masuk smka pun aku still tukar sekolah kat grik nun.

Kalau aku pergi smka aku takdelah kat fst sekarang. Agaknyerk kat fep lah kot. Tapi aku sangat galakkan adik aku pergi menuntut kat mrsmlah. Family aku mana pernah masuk sekolah asrama penuh nieh. So, pe lagik ciah pecahkan tradisi dan aku doakan semoga hatinya terbuka terima tawaran nieh. Memang berat pada mulanya, tapi diakhirnya nanti semunya akan okeyh. Jangan jadi cam aku menyesal tak sudah. Apapun kita kena bersyukur dengan apa yang ada ngan kita sekarang. Sememangnya, ianya sudah Allah tahu ianya terbaik untuk kita.

No comments: