Tuesday, January 4, 2011

boleh saye tanyerk?

Saya ingin bertanyerk kepada anda, selalukah anda menggunakan ayat sebagaimana tajuk entry ini. Sure tak selaluu gunakan. Jangan kata korang aku pon tak bese guna. Sebab apa aku tak guna sebab aku malu.

Kenape kita selalu sahaja malu untuk bertanye soklan yerk, mungkin kita rase rendah diri atau malu dengan soalan yang bakal dilontarkan. Bagaimana mahu membuang perasaan sebegini yerk. Aku raselah kan kaedah paling sesuai ialah, kite tanyerk jerk soklan kat sesape dalam dunia nieh tak kire soklan tu bodo jerk. Dari situ, barulah kite tak malu... agaknyerk.

Aku kalau dalam kelas ke kuliah kew sejak dari sekolah rendah, memang aku tak pernah tanyerk lecturer. Kalau aku tak paham sekalipun, aku pepandai tumpang kengkawan aku yang bertanyerk. Aku nie orangnyerk, kurang berkeyakinan sedikit. Tapi alhamdullillah sekarang dah okey sikit.

So, sekarang nieh aku tengah belajar2 cara nak bertanyerk soklan ngan lecturer. Adakah aku berjaya, kalau nak tahu follow jerk blog aku nieh. Ini penting bila mana aku dah berkejaya nanti. Takot jerk nanti, ngan bos pon aku malu. Aku nie kan pemalu orangnyerk.

2 comments:

Mollek said...

awak memang pemalu.... hihihi

saejah said...

mollek: saye memang malu bile dalam kelas depan lecturer kew awak bantulah saye